Letni posvet
o izobraževanju odraslih 2025
Predani. Preudarni. Pogumni.
21. in 22. oktober 2025
Grand Hotel Bernardin, Portorož, Dvorana Europa
https://web.acs.si/lp2025 #LPoIO2025
Resolucija o nacionalnem programu izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za obdobje 2022–2030 (ReNPIO22–30)
Vir: Digitalna bralnica ACS: https://www.acs.si/digitalna-bralnica/resolucija-o-nacionalnem-programu-izobrazevanja-odraslih-v-republiki-sloveniji-za-obdobje-2022-2030
Prvo prednostno področje: splošno neformalno izobraževanje odraslih
- Javnoveljavni izobraževalni programi za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba
- Javnoveljavni izobraževalni programi za zviševanje ravni pismenosti in temeljnih zmožnosti
- Javnoveljavni izobraževalni programi za odrasle za izboljšanje splošne izobraženosti
- Neformalni izobraževalni programi za odrasle, po katerih se ne pridobi izobrazba
Ukrepi
- razvijanje in izvajanje javnoveljavnih izobraževalnih programov za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba za zviševanje ravni pismenosti in temeljnih zmožnosti ter izboljšanje splošne izobraženosti; ti programi so povezani z naslednjimi vsebinami različnih področij za krepitev tako imenovanih spretnosti za življenje.
- bralna pismenost;
- trajnostni razvoj, zaščita okolja, blažitev podnebnih sprememb in prilagajanje nanje, krožno gospodarstvo in podobno;
- energijska pismenost;
- finančna pismenost;
- medijska pismenost;
- aktivno državljanstvo;
- digitalna pismenost;
- preventivni programi s področja zdravja in izboljšanje zdravstvene pismenosti;
- prometna varnost;
- kmetijska dejavnost in dejavnosti za razvoj podeželja in podobno;
- kulturna pismenost, kulturno-umetnostna vzgoja, kulturna zavest in izražanje ter ustvarjalne industrije in podobno;
- jezikovno izobraževanje odraslih v zvezi z jezikovnimi viri in tehnologijami;
- jezikovno usposabljanje za izboljšanje jezikovnih zmožnosti, vključno z učenjem slovenskega jezika kot drugega jezika;
- solidarnost, sodelovanje in izmenjave znanja in izkušenj med generacijami;
- razvoj kritičnega mišljenja, demokratičnega sodelovanja v družbenih procesih in družbeno odgovornega ravnanja;
- krepitev spretnosti in dejavnosti za družbeno vključenost;
- razvoj spretnosti starejših za vključevanje v VŽU;
- razvoj spretnosti delodajalcev za krepitev vključevanja v VŽU;
- krepitev sodelovanja v skupnosti,
- skupnostno učenje;
- zdrav življenjski slog;
- ohranjanje in krepitev narodne identitete;
- medkulturni dialog in sobivanja različnih kultur in podobno.
- sodelovanje z ministrstvi, vladnimi službami in uradi, izvajalci, gospodarskimi in drugimi združenji, nevladnimi organizacijami, samoupravnimi lokalnimi skupnostmi in drugimi deležniki za razvoj in izvajanje teh programov;
- zagotavljanje zbiranja podatkov za spremljanje vključevanja v javnoveljavne izobraževalne programe za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba;
- oblikovanje standardov in normativov za izvajanje javnoveljavnih izobraževalnih programov za odrasle in neformalnih izobraževalnih programov za odrasle;
- razvijanje pristopov za ocenjevanje in presojanja znanja ter spretnosti z ugotavljanjem potreb po nadaljnjem izobraževanju in zaposlovanju;
- zagotovitev razmer za večje vključevanje starejših nad 65 let v katero koli obliko organiziranega izobraževanja in učenja;
- razvijanje didaktičnih in metodičnih prilagoditev za uporabo digitalne tehnologije za izobraževanje na daljavo in izvajanje teh programov na daljavo;
- zagotovitev svetovanja izvajalcem programov in krepiti izmenjavo dobrih praks;
- zagotovitev dostopnost do izobraževanja v vseh statističnih regijah;
- razvijanje in uvajanje novih izobraževalnih pristopov in animacij za manj izobražene; na primer osebno mentorstvo, za starejše odrasle in ranljive skupine (na primer migrante, osebe na prestajanju kazni, osebe s posebnimi potrebami, osipnike);
- povezovanje vsebin programov z življenjskimi in delovnimi potrebami;
- načrtovanje in izvajanje kampanje o ozaveščanju posameznikov, podjetij in skupnosti o pomenu razvitih spretnosti (s poudarkom na bralnih, matematičnih in digitalnih spretnostih) za osebni razvoj in delo;
- krepitev dejavnosti nevladnih organizacij za večje vključevanje starejših v VŽU s poudarkom na pridobivanju in izboljšanju digitalnih spretnosti, prenosu znanja med generacijami, vključevanju v svetovalno dejavnost za odrasle za načrtovanje individualne učne poti in drugo;
- zagotavljanje ustrezne IKT-opreme, učnih pripomočkov in infrastrukture za učenje v tradicionalni obliki in na daljavo.
© 2025 Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. Zanj: Andragoški center Slovenije.
Urednica: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, grafično oblikovanje: Mitja Bokun, tehnična izvedba: Franci Lajovic
Politika zasebnosti | Pravna obvestila | Piškotki | Dostopnost