Grafična podoba LPoIO 2025 - modre barve
Andragoški center Slovenije in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje

Letni posvet
o izobraževanju odraslih 2025

Predani. Preudarni. Pogumni.

21. in 22. oktober 2025
Grand Hotel Bernardin, Portorož, Dvorana Europa

https://web.acs.si/lp2025       #LPoIO2025

Resolucija o nacionalnem programu izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za obdobje 2022–2030 (ReNPIO22–30)
Vir: Digitalna bralnica ACS: https://www.acs.si/digitalna-bralnica/resolucija-o-nacionalnem-programu-izobrazevanja-odraslih-v-republiki-sloveniji-za-obdobje-2022-2030

 

Prvo prednostno področje: splošno neformalno izobraževanje odraslih

  1. Javnoveljavni izobraževalni programi za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba
    1. Javnoveljavni izobraževalni programi za zviševanje ravni pismenosti in temeljnih zmožnosti
    2. Javnoveljavni izobraževalni programi za odrasle za izboljšanje splošne izobraženosti
  2. Neformalni izobraževalni programi za odrasle, po katerih se ne pridobi izobrazba

 

Ukrepi

  1. razvijanje in izvajanje javnoveljavnih izobraževalnih programov za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba za zviševanje ravni pismenosti in temeljnih zmožnosti ter izboljšanje splošne izobraženosti; ti programi so povezani z naslednjimi vsebinami različnih področij za krepitev tako imenovanih spretnosti za življenje.
    • bralna pismenost;
    • trajnostni razvoj, zaščita okolja, blažitev podnebnih sprememb in prilagajanje nanje, krožno gospodarstvo in podobno;
    • energijska pismenost;
    • finančna pismenost;
    • medijska pismenost;
    • aktivno državljanstvo;
    • digitalna pismenost;
    • preventivni programi s področja zdravja in izboljšanje zdravstvene pismenosti;
    • prometna varnost;
    • kmetijska dejavnost in dejavnosti za razvoj podeželja in podobno;
    • kulturna pismenost, kulturno-umetnostna vzgoja, kulturna zavest in izražanje ter ustvarjalne industrije in podobno;
    • jezikovno izobraževanje odraslih v zvezi z jezikovnimi viri in tehnologijami;
    • jezikovno usposabljanje za izboljšanje jezikovnih zmožnosti, vključno z učenjem slovenskega jezika kot drugega jezika;
    • solidarnost, sodelovanje in izmenjave znanja in izkušenj med generacijami;
    • razvoj kritičnega mišljenja, demokratičnega sodelovanja v družbenih procesih in družbeno odgovornega ravnanja;
    • krepitev spretnosti in dejavnosti za družbeno vključenost;
    • razvoj spretnosti starejših za vključevanje v VŽU;
    • razvoj spretnosti delodajalcev za krepitev vključevanja v VŽU;
    • krepitev sodelovanja v skupnosti,
    • skupnostno učenje;
    • zdrav življenjski slog;
    • ohranjanje in krepitev narodne identitete;
    • medkulturni dialog in sobivanja različnih kultur in podobno.
  1. sodelovanje z ministrstvi, vladnimi službami in uradi, izvajalci, gospodarskimi in drugimi združenji, nevladnimi organizacijami, samoupravnimi lokalnimi skupnostmi in drugimi deležniki za razvoj in izvajanje teh programov;
  2. zagotavljanje zbiranja podatkov za spremljanje vključevanja v javnoveljavne izobraževalne programe za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba;
  3. oblikovanje standardov in normativov za izvajanje javnoveljavnih izobraževalnih programov za odrasle in neformalnih izobraževalnih programov za odrasle;
  4. razvijanje pristopov za ocenjevanje in presojanja znanja ter spretnosti z ugotavljanjem potreb po nadaljnjem izobraževanju in zaposlovanju;
  5. zagotovitev razmer za večje vključevanje starejših nad 65 let v katero koli obliko organiziranega izobraževanja in učenja;
  6. razvijanje didaktičnih in metodičnih prilagoditev za uporabo digitalne tehnologije za izobraževanje na daljavo in izvajanje teh programov na daljavo;
  7. zagotovitev svetovanja izvajalcem programov in krepiti izmenjavo dobrih praks;
  8. zagotovitev dostopnost do izobraževanja v vseh statističnih regijah;
  9. razvijanje in uvajanje novih izobraževalnih pristopov in animacij za manj izobražene; na primer osebno mentorstvo, za starejše odrasle in ranljive skupine (na primer migrante, osebe na prestajanju kazni, osebe s posebnimi potrebami, osipnike);
  10. povezovanje vsebin programov z življenjskimi in delovnimi potrebami;
  11. načrtovanje in izvajanje kampanje o ozaveščanju posameznikov, podjetij in skupnosti o pomenu razvitih spretnosti (s poudarkom na bralnih, matematičnih in digitalnih spretnostih) za osebni razvoj in delo;
  12. krepitev dejavnosti nevladnih organizacij za večje vključevanje starejših v VŽU s poudarkom na pridobivanju in izboljšanju digitalnih spretnosti, prenosu znanja med generacijami, vključevanju v svetovalno dejavnost za odrasle za načrtovanje individualne učne poti in drugo;
  13. zagotavljanje ustrezne IKT-opreme, učnih pripomočkov in infrastrukture za učenje v tradicionalni obliki in na daljavo.

 

Nazaj LPoIO 2025

Letni posvet koordinira

Logotip Andragoškega centra Slovenije

Naročnik

Logotip Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje

© 2025 Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje. Zanj: Andragoški center Slovenije.
Urednica: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, grafično oblikovanje: Mitja Bokun, tehnična izvedba: Franci Lajovic
Politika zasebnosti  | Pravna obvestila | Piškotki | Dostopnost